Samolot Elektryczny z Hybrydowym Elektrycznym Układem Napędowym
Start-upy wymyślają coraz to nowsze technologie. Jednym z nich jest mały samolot turbośmigłowy Ampaire Hybrid Electric Aviation Pioneer. Jest to nowe podejście, które gwarantuje sukces w branży motoryzacyjnej w najbliższym czasie. Jego celem jest zmiana poruszania się samolotów w powietrzu. Hybrydowy elektryczny układ napędowy ma zapewnić biznes na wiele najbliższych lat. Do tej pory na zakup takiego samolotu, zdecydowała się mała linia lotnicza z Kalifornii: Surf Air Mobility.
Surf Air jest dowodzony przez Sudhina Shahaniego, dyrektora generalnego. Ten doświadczony biznesmen, od 2014 roku prowadzi Surf Air na wyżyny biznesu lotniczego. Pomimo, że linia lotnicza jest dość mała, dzięki niemu, zyskuje co roku nowych klientów. Wymyślił on usługę subskrypcji w stylu Netflixa, która powoduje, że dany klient może latać ile chce za miesięczną opłatę. Dotyczy to latania z prywatnych lotnisk Surf Air w Kalifornii oraz Teksasie. Planowana inwestycja, w samoloty elektryczne z napędem hybrydowym, ma obniżyć koszty utrzymania i przeloty klienta na małe podróże od 50 do 500mil. Być może całkowite zastąpienie pojazdów lotniczych używających paliwo do lotu, na elektryczne z hybrydowym układem napędowym, może skutkować rozwojem biznesu o nowe trasy i częstotliwości.
Sudhin Sahahani chce wydać blisko 100 mln dolarów swoich akcji, aby całkowicie w 100% wykupić samoloty Ampaire. 38 letnie doświadczenie dyrektora Surf Air poskutkowało inwestycją Global Emerging Markets Grup z Luksemburgu, właśnie w Surf Air. Dzięki czemu firma pozyskała 200 mln dolarów finansowania od wspomnianego kontyngentu. Obecnie Shahani dyskutuje nad zakupem tradycyjnym lub zakupie na giełdzie.
Napęd elektryczny z układem hybrydowym może się stać nowością w biznesie, na skalę światową. Dlatego warto bacznie obserwować poczynania Surf Air Mobility. Być może niedługo w powietrzu będą mogły latać tylko samoloty tego typu. Póki co samoloty z napędem wykorzystującym paliwo, mogą spać spokojnie. Jeszcze kilka lat minie, zanim Ampaire Hybrid Electric Aviation Pioneer stanie się standardem w biznesie lotniczym.
Nie wyobrażam sobie żeby długodystansowy samolot pasażerski był zasilany na baterie. Baterie mają dużą wagę, a jak wiadomo samolot ma ograniczoną ładowność.